Mac adresi değişir mi ?

Bir bilgisayar üzerindeki kablosuz ağ kartının xp ile mac adresi değişimi yapıldığı ancak vista ya da win7 ile mac adresi değişiminin yapılamadığı gibi duyumlar almışsınızdır.
Bunun vista win7 veya xp ile ilgisi yoktur aslında.Yani bu sonuçtan Microsoft sorumlu değildir
 
Bunun asıl sebebi aygıt sürücüleridir ve bu sürücüleri yazan üreticilerdir
Örneğin:
Laptop'umda vista ve win7 yüklü;iki işletim sisteminde de mac adresi değişimi yapamıyorum.
Şimdi bakıldığında vista ve win7'de mac adresi değiştirilemiyor diyebilirsiniz.

a-) Ama masaüstü bilgisayarımda kullandığım usb kablosuz adaptör çok eski olduğu için haliyle elimdeki sürücüleri de eski ve ben aygıtı bu sürücülerle işletim sistemine tanıtıyorum sonucunda masaüstü bilgisayarımda win7 ile mac adresi değişimi yapabiliyorum. 
b-) Veya usb adaptörü eski sürücüler ile laptop'a tanıttığımda laptopta usb adaptör için sonuç olumlu oluyor.
c-) Hatta bilgisayardaki kablolu ağ aygıtının mac adresini de değiştirebiliyorum.Yani bu konuda windows'un bir kilidi yok.
d-) Laptopumdaki ağ kartının mac adresini xp kullanarak xp sürücüleri ile değiştirebiliyorum.Buradan aygıtın da değişime bir kilit koymadığını anlıyorum.
 
İnternette bu konu ile ilgili açılmış başlıklarda "ethernet'in mac adresini değiştiriyorum ama wireless ağ kartımın mac adresi değişmiyor" yazdığını görebilirsiniz.İşte bu kablosuz ağ kartlarına getirilen bir "sabit MAC" olayıdır. Kablolu ağ kartlarına uygulanmaması da "kişinin kablo ile eriştiği bir ağ donanımı için yeterli yetkisi vardır" mantığından kaynaklanıyor
 
Birçok üretici artık kablosuz ağ kartları için çıkardığı son sürücülerde MAC adresinin değişimine izin vermiyor..Bu da;kablosuz ağlarda mac filtresi halen bir güvenlik unsuru olduğu için, mac korumasını aşmaya kolaylık sağlamaması için düşünülmüş.Bu yüzden bazen aygıt sürücülerini güncellemek iyi olmayadabilir.

BU İŞ İÇİN YAZILMIŞ MAC CHANGER GİBİ PROGRAMLAR ASLINDA REGEDİT'TEKİ GEREKLİ DEĞERİN DEĞİŞİMİNİ BAŞARILI ŞEKİLDE YAPARLAR ANCAK AYGIT SÜRÜCÜNÜZE AİT .inf ve .sys DOSYASI DU DEĞİŞİKLİĞİ AYGITIN KULLANMASINA İZİN VERMEZ.O SÜRÜCÜ KULLANILDIĞI ZAMAN O AYGITIN MAC ADRESİ HEP AYNIDIR
 
Mac changer tarzı programlar ile mac adresini değiştirdikten sonra
Rededit'te 
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\  anahtarı altındaki klasörlerde ilgili ağ aygıtınızı bulup Networkaddress değerine bakarsanız,değer programın atadığı yeni adresi içerir.Ancak ağ bağlantısı ayrıntılarında mac adresi hala orjinal halindedir.

Bütün bu anlattığımız olay güvenlik amaçlıdır.Bundan sonra da üreticilerin de kablosuz ağ kartlarında mac adresi değişimine izin vereceğini sanmıyorum.Bunu ilk olarak İntel başlatmıştı ve diğer üreticiler de bunu takip etti

Ancak bunu atlatmanın bir yolu da mutlaka vardır ama uğraşmaya da değmez.Erişmek istediğiniz modem üzerinde yetkiniz varsa modemi resetlersiniz,yoksa veya başka birşey için gerekliyse zaten bu hack'e dahil bir eylemdir

Değişimi ağ kartınızın Xp sürücüleri ile deneyebilirsiniz.Ancak xp sürücüleri ile vista ve win7'de aygıtınız çalışmayacağı için xp kurmanız gerekir.Ve işte burada yine başa dönüp xp ile mac adresi değiştiriliyor diyebiliriz.

Biraz "yumurta mı tavuktan çıkar,tavuk mu yumurtadan" hesabı gibi oldu...


http://www.youtube.com/watch?v=01R1KLProuo

Yorumlar